DrJakub Kopaniecki

Uniwersytetu Poznańskiego 7
61-614 Poznań
Pokój 2.56
Pokaż na mapie- Dyżury
- Poniedziałek: 13:45 – 14:45
Biografia:
Dr Jakub Kopaniecki jest absolwentem Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego. W 2017 roku obronił pracę magisterską Madonna – ikona popkultury. Transformacje wizerunku jako narzędzie komercyjnego sukcesu, w 2023 roku obronił zaś rozprawę doktorską zatytułowaną Muzyka popularna w przestrzeni fonicznej współczesnego Wrocławia. Obydwie prace napisał pod kierunkiem prof. dr hab. Bożeny Muszkalskiej.
Jego zainteresowania badawcze obejmują muzykę popularną, etnomuzykologię i studia nad pejzażem dźwiękowym miasta w kontekście kształtowania tożsamości ośrodka oraz muzycznych praktyk rekreacyjnych. W swojej pracy naukowej podejmował także zagadnienia z zakresu ludomuzykologii oraz queer studies. W latach 2021-2022 był członkiem International Council for Traditional Music.
Wybrane publikacje
Artykuły w czasopismach:
· Walking the streets of a virtual metropolis. The audiosphere of the game Grand Theft Auto IV, “Interdisciplinary Studies in Musicology” 2019, nr 19, s. 173-184.
· Why does a creative city need its local music? A study of the contemporary Wroclaw jazz scene, “Interdisciplinary Studies in Musicology” 2021, nr 21, s. 23-38.
· Like a Virgin? Seksualne gry scenicznym wizerunkiem Madonny, “Facta Ficta. Journal of Narrative, Theory & Media” 2022, vol. 1 (9), s. 113-126.
· Musical communities of sexual minorities. The music of rebellion during the 10th Wroclaw Equality March, „Puls – journal for ethnomusicology and ethnochoreology” 2023, vol. 8, s. 72-90.
· Ekspresja sceniczna a performans miejsca. Wrocławska scena muzyczna - przed pandemią i w jej trakcie, „Kultura-Historia-Globalizacja” 2023, nr 29, s. 107-123.
Rozdziały w monografiach:
· Trzy ćwierćnuty i pauza. Społeczności akustyczne protestów na przykładzie strajków kobiet we Wrocławiu, w: Wokół Strajków Kobiet, red. E. Dziwak, K. Gheorghe, Kraków – Katowice – Łódź: ArchaeGraph 2021, s. 67-82.
· Muzyczne persony Madonny, w: Filozofia muzyki. Doświadczenie, poznanie, znaczenie, red. M. Gamrat, M. A. Szyszkowska, Kraków: Wydawnictwo Unum 2022, s. 217–235.