drMichał Wysocki

Foto
Instytut Muzykologii

Zajęcia prowadzone w roku akademickim 2021/2022:

semestr zimowy: Kontrapunkt (ćwiczenia), Konwersatorium specjalistyczne (Modalność polifonii szesnastowiecznej)

semestr letni: Technologie informacyjne (ćwiczenia), Konwersatorium specjalistyczne (Modalność polifonii szesnastowiecznej)

Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o sztuce, adiunkt w Instytucie Muzykologii na Wydziale Nauk o Sztuce Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studia muzykologiczne ukończył w 2017 roku na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (praca magisterska: Wacława z Szamotuł sztuka kontrapunktu w świetle traktatu “Praecepta musicae poëticae” Gallusa Dresslera, promotor: prof. dr hab. Ryszard Wieczorek). Stopień naukowy doktora uzyskał w 2021 roku na podstawie dysertacji Modalność dzieł motetowych kompozytorów polskich XVI wieku (promotor: prof. dr hab. Ryszard Wieczorek).

Jego zasadnicze zainteresowania badawcze koncentrują się na muzyce europejskiej XVI wieku, ze szczególnym uwzględnieniem polifonii wokalnej oraz renesansowej teorii muzyki. Obecnie kontynuuje badania w zakresie tonalnych i modalnych aspektów klasycznej polifonii wokalnej. Od początku studiów muzykologicznych zajmuje się składem nut, edytorstwem muzycznym, pracuje z dawnymi źródłami muzycznymi i bierze udział w katalogowaniu kolekcji muzykaliów. Poza muzyką interesuje się głównie psychologią społeczną i stosowaną (kliniczną) oraz rynkiem infrastruktury.

Publikacje

Artykuły naukowe:

· „Lamentationes" Wacława z Szamotuł: fragmenty brakujących głosów odnalezione w Gnieźnie, „Muzyka”, LXII/2 (2017), s. 3-20 (współautor: Ryszard Wieczorek).

Recenzje, artykuły popularnonaukowe:

· Studies in historical improvisation: from cantare super librum to partimenti, red. Massimiliano Guido, Abingdon, New York 2017, „Muzyka”, LXIII/1 (2018), s. 131-136.

· Okolicznościowa i historyczna pieśń polifoniczna w Rzeczypospolitej okresu zygmuntowskiego (cykl 11 artykułów), „Meakultura”, 2016, nr 228, 230, 232-233, 235-236, 238, 240, 245-247.